Kundetilfredshetsundersøkelse
En komplett kundetilfredshetsundersøkelse som tilbyr godt utprøvde standardspørsmål, teoretisk forankring og tilpasninger relevante for ulike bransjer.
I de fleste bransjer er det avgjørende å ha en klar forståelse av kundetilfredshet, tilknytning til virksomheten og produktene, kundens syn på virksomheten, samt deres lojalitet. Derfor er regelmessige målinger, gjerne i en årlig syklus, vanlig praksis.
Da enkelte faktorer for kundetilfredshet endrer seg hyppigere enn andre anbefales det å gjennomføre enkle undersøkelser hvor disse faktorene kartlegges løpende og å kartlegge samtlige faktorer i en større årlig undersøkelse. Hvor ofte man gjennomfører enklere målinger på kjerneområdene for kundetilfredshet avhenger av virksomhetens informasjonsbehov.
Noen av våre kunder
B2S Kundetilfredshetsundersøkelse
B2S Kundeundersøkelse er vår komplette løsning for kundetilfredshetsundersøkelser. Spørreundersøkelsen gir deg viktig informasjon om områder som totaltilfredshet, kundelojalitet og service- og leveransekvalitet. Gjennomføring av standard spørreundersøkelse inkluderer tilpasning av spørsmålene rundt leveransekvalitet til å dekke deres virksomhets leveranser.
Enkeltsvar-rapport
Med enkeltsvar-rapport gir vi deres kunder muligheten til å la deg få vite akkurat hva de er fornøyd eller misfornøyd med gjennom at de frivillig kan frasi seg anonymiteten som er innebygget i alle våre undersøkelser. Siden vi tror at folk flest liker å vite akkurat hva slags informasjon om seg selv og sine holdninger de frigir, inkluderer vi et enkelt spørsmål mot slutten av spørreskjemaet om akkurat dette.
Våre erfaringer viser at langt de fleste gjerne vil at du som leverandør skal vite akkurat hva de mener om leveransene og om deres virksomhet som leverandør. Vi ser og at andelen som svarer ”Ja” på dette spørsmålet øker jo viktigere deres leveranser er for kundene.
Med enkeltsvar-rapporter får du i tillegg til undersøkelsens aggregerte resultater og en ekstra side i rapporten som inneholder en sorter- og søkbar liste over alle kundene som har valgt å gi deg full tilgang til hva de har svart, ved behov kan vi og tilrettelegge for sorteringskriterier (for eksempel totaltilfredshet eller lojalitet) som er tilpasset deres behov. Klikker du på en kunde i listen vil du få opp hva kunden har svart på alle spørsmålene som inngår i undersøkelsen.
Vi kan og etter avtale inkludere annen informasjon som forrige bestilling, omsetning siste år, telefonnummer og kontaktperson sammen med kundens svar slik at du har all relevant informasjon tilgjengelig når du skal vurdere hvordan dere skal agere ovenfor en enkelt kunde.
Noen av våre kunder
Kontakt oss
B2S Research AS, Olaf Helsets Vei 5, 0694 Oslo. Tel: 22 59 99 90.